Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. Mikołaja Kopernika w Sławęcinku

Klasy pierwsze w górach

W dniach 18-22 maja uczniowie klas pierwszych wraz z wychowawcami oraz panią pedagog wypoczywali na wycieczce w górach.

W trakcie podróży zatrzymaliśmy się w Częstochowie i poszliśmy do sanktuarium na Jasnej Górze. Już po dotarciu na miejsce zrobiliśmy sobie spacer po okolicy i dotarliśmy do ruin zamku w Czorsztynie. Drugiego dnia czekała nas wspaniała atrakcja – dwugodzinny  spływ przełomem Dunajca.
Flisacy  umilali nam czas opowiadając legendy i ciekawostki, pogoda dopisała, wszyscy nawet się nieco opalili. Po południu zwiedziliśmy zaporę wodną,
wozownię oraz zamek w Niedzicy, gdzie poznaliśmy historię księcia Bolesława i jego żony Brunhildy. Trzeciego dnia czekało nas nie lada wyzwanie – zdobycie najwyższego  szczytu Pienin – Trzech Koron (982 m.n.p.m.). Zmęczeni ale szczęśliwi dotarliśmy na platformę widokową na Okrąglicy, skąd podziwialiśmy wspaniałe widoki. Potem była jeszcze  niespodzianka – zjazd torem saneczkowym, tzw. zjeżdżalnią grawitacyjną.
Czwarty dzień spędziliśmy w Zakopanem, gdzie zobaczyliśmy Wielką Krokiew, przespacerowaliśmy się Krupówkami oraz zakupiliśmy oscypki pod Gubałówką. Ostatniego dnia wycieczki zwiedziliśmy kopalnię soli w Wieliczce, pokonując 800 schodów. Byliśmy pod wrażeniem kaplicy Św. Kingi, wysłuchaliśmy koncertu Chopina wraz ze spektaklem świateł na  brzegiem solankowego jeziora oraz obejrzeliśmy film w 5D. Wycieczka była bardzo udana. Humory i pogoda nam dopisywały.