Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. Mikołaja Kopernika w Sławęcinku

Pedagog szkolny

 

Pedagogiem szkolnym jest pani mgr Magdalena Halik.

Pedagog szkolny w roku szkolnym 2023/2024 w czasie nauczania stacjonarnego pełni swoje obowiązki na terenie szkoły i jest do dyspozycji rodziców i uczniów w następujące dni:

 

 

poniedziałek           
 12.30 - 13.30
wtorek  11.35 - 11.35
czwartek  08.05 - 10.35
piątek 09.40 - 10.40

 

Kontakt telefoniczny: 52-357-24-59 - sekretariat szkoły.
           

  ZADANIA PEDAGOGA                                                                                                                                                                                                                           

I

ZADANIA OGÓLNOWYCHOWAWCZE:

  1. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji wychowawczej w szkole

  • Dbałość o realizację obowiązku szkolnego uczniów – stały kontakt z wychowawcami klas i rodzicami oraz opiekunami prawnymi,

  • współpraca z nauczycielami, rodzicami, uczniami, innymi instytucjami wspierającymi wychowanie dzieci i młodzieży,

  • poznanie środowiska szkolnego i rodzinnego uczniów,

  • rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń szkolnych dzieci i młodzieży,

  • organizowanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom.

  • Indywidualne wspieranie uczniów ,

  • przeprowadzenie badań ankietowych wśród uczniów na temat agresji
    i przemocy,

  • współpraca z wychowawcami klas i dyrekcją szkoły.

  1. Wspieranie rodziców w procesie wychowawczym poprzez udzielanie systematycznych porad i konsultacji.

  • gromadzenie i aktualizowanie materiałów naukowych i edukacyjnych.

  1. Praca w Zespole Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej powołanym przez dyrektora szkoły.

  2. Tworzenie Indywidualnych Progrmów Edukacyjno – Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
    we współpracy z wychowawcami klas, nauczycielami i innymi specjalistami na terenie szkoły.

  3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Inowrocławiu.

 

II

W ZAKRESIE PROFILAKTYKI WYCHOWAWCZEJ

  1. Rozpoznawanie warunków życia i nauki uczniów wykazujących problemy emocjonalne i sprawiających trudności wychowawcze.

  2.  Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, współpraca zGOPS i Sądem Rodzinnym.

  3. Konsultacje z nauczycielami i poradnictwo w zakresie eliminowania trudności wychowawczych.

  4. Udzielanie indywidualnej pomocy uczniom mającym trudności w kontaktach z rówieśnikami oraz problemy emocjonalne poprzez indywidualne rozmowy i pogadanki. Podejmowanie działań mediacyjnych, interwencyjnych, pomoc w rozwiązywaniu konfliktów.

  5. Wspieranie uczniów w budowaniu poczucia własnej wartości.

  6. Samodzielne prowadzenie spotkań z uczniami w ramach godzin wychowawczych na tematy dotyczące bieżących problemów uczniów – agresji, przemocy, tolerancji, poznawania własnych uczuć, rozwiązywania konfliktów.

  7. Rozpoznawanie sposobów spędzania czasu wolnego przez uczniów mających specyficzne trudności w funkcjonowaniu społecznym. Udzielanie porad uczniom i rodzicom. 

  8. Współpraca z Komendą Powiatową Policji w Inowrocławiu

III

W ZAKRESIE PROFILAKTYKI UZALEŻNIEŃ 

  1. Prowadzenie spotkań z uczniami w zakresie profilaktyki uzależnień, umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi.

  2. Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

  3. Promowanie zasad prawidłowego odżywiania i zdrowego stylu życia.

  4. Współpraca z wychowawcami klas i rodzicami uczniów.

  5. Organizowanie warsztatów dla uczniów w dziedzinie profilaktyki.

  6. Współpraca z przedstawicielem Policji d/s prewencji w dziedzinie organizowania spotkań – prelekcji dla uczniów, dotyczących zagrożeń wynikających z dostępu do środków psychoaktywnych.

IV

W ZAKRESIE POMOCY DYDAKTYCZNEJ

  1. Rozpoznawanie przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych u dzieci. Diagnozowanie rodzajów trudności szkolnych w oparciu o konsultacje z innymi nauczycielami i rodzicami.

  2. Pomoc w organizowaniu uczniom różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej:
    • zajęć korekcyjno - kompensacyjnych
    • zajęć rewalidacji indywidualnej
    • logopedii
    • w razie konieczności nauczania indywidualnego
    • wsparcia indywidualnego z uwagi na problemy emocjonalne
    • tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego we współpracy z wychowawcami klas, nauczycielami i innymi specjalistami na terenie szkoły.

  3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Inowrocławiu.

  4. Współpraca z rodzicami uczniów – przekazywanie niezbędnych informacji na temat trudności dziecka, udzielanie porad, omawianie zaleceń Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej po badaniach oraz w szczególnych przypadkach kierowanie rodziców do innych specjalistycznych poradni.

V

W ZAKRESIE POMOCY MATERIALNEJ

  1. Współpraca z wychowawcami klas w zakresie dożywiania uczniów / rozpoznawanie trudności ekonomicznych /.

  2. Organizowanie pomocy rzeczowej uczniom .

  3. Współpraca z Radą Rodziców w celu pozyskiwania środków finansowych na potrzeby uczniów znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej.

VI

W ZAKRESIE ORIENTACJI ZAWODOWEJ

  • koordynowanie działań z zakresu orientacji zawodowej przewidzianych w Programie Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego.