Pedagog szkolny
Pedagogiem szkolnym jest pani mgr Magdalena Halik.
Pedagog szkolny w roku szkolnym 2023/2024 w czasie nauczania stacjonarnego pełni swoje obowiązki na terenie szkoły i jest do dyspozycji rodziców i uczniów w następujące dni:
poniedziałek
|
12.30 - 13.30
|
wtorek |
11.35 - 11.35 |
czwartek |
08.05 - 10.35 |
piątek |
09.40 - 10.40 |
Kontakt telefoniczny: 52-357-24-59 - sekretariat szkoły.
ZADANIA PEDAGOGA
I
|
ZADANIA OGÓLNOWYCHOWAWCZE:
-
Dokonywanie okresowej oceny sytuacji wychowawczej w szkole
-
Dbałość o realizację obowiązku szkolnego uczniów – stały kontakt z wychowawcami klas i rodzicami oraz opiekunami prawnymi,
-
współpraca z nauczycielami, rodzicami, uczniami, innymi instytucjami wspierającymi wychowanie dzieci i młodzieży,
-
poznanie środowiska szkolnego i rodzinnego uczniów,
-
rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń szkolnych dzieci i młodzieży,
-
organizowanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom.
-
Indywidualne wspieranie uczniów ,
-
przeprowadzenie badań ankietowych wśród uczniów na temat agresji i przemocy,
-
współpraca z wychowawcami klas i dyrekcją szkoły.
-
Wspieranie rodziców w procesie wychowawczym poprzez udzielanie systematycznych porad i konsultacji.
-
Praca w Zespole Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej powołanym przez dyrektora szkoły.
-
Tworzenie Indywidualnych Progrmów Edukacyjno – Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego we współpracy z wychowawcami klas, nauczycielami i innymi specjalistami na terenie szkoły.
-
Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Inowrocławiu.
|
II
|
W ZAKRESIE PROFILAKTYKI WYCHOWAWCZEJ
-
Rozpoznawanie warunków życia i nauki uczniów wykazujących problemy emocjonalne i sprawiających trudności wychowawcze.
-
Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, współpraca zGOPS i Sądem Rodzinnym.
-
Konsultacje z nauczycielami i poradnictwo w zakresie eliminowania trudności wychowawczych.
-
Udzielanie indywidualnej pomocy uczniom mającym trudności w kontaktach z rówieśnikami oraz problemy emocjonalne poprzez indywidualne rozmowy i pogadanki. Podejmowanie działań mediacyjnych, interwencyjnych, pomoc w rozwiązywaniu konfliktów.
-
Wspieranie uczniów w budowaniu poczucia własnej wartości.
-
Samodzielne prowadzenie spotkań z uczniami w ramach godzin wychowawczych na tematy dotyczące bieżących problemów uczniów – agresji, przemocy, tolerancji, poznawania własnych uczuć, rozwiązywania konfliktów.
-
Rozpoznawanie sposobów spędzania czasu wolnego przez uczniów mających specyficzne trudności w funkcjonowaniu społecznym. Udzielanie porad uczniom i rodzicom.
-
Współpraca z Komendą Powiatową Policji w Inowrocławiu
|
III
|
W ZAKRESIE PROFILAKTYKI UZALEŻNIEŃ
-
Prowadzenie spotkań z uczniami w zakresie profilaktyki uzależnień, umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi.
-
Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
-
Promowanie zasad prawidłowego odżywiania i zdrowego stylu życia.
-
Współpraca z wychowawcami klas i rodzicami uczniów.
-
Organizowanie warsztatów dla uczniów w dziedzinie profilaktyki.
-
Współpraca z przedstawicielem Policji d/s prewencji w dziedzinie organizowania spotkań – prelekcji dla uczniów, dotyczących zagrożeń wynikających z dostępu do środków psychoaktywnych.
|
IV
|
W ZAKRESIE POMOCY DYDAKTYCZNEJ
-
Rozpoznawanie przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych u dzieci. Diagnozowanie rodzajów trudności szkolnych w oparciu o konsultacje z innymi nauczycielami i rodzicami.
-
Pomoc w organizowaniu uczniom różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej: • zajęć korekcyjno - kompensacyjnych • zajęć rewalidacji indywidualnej • logopedii • w razie konieczności nauczania indywidualnego • wsparcia indywidualnego z uwagi na problemy emocjonalne • tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego we współpracy z wychowawcami klas, nauczycielami i innymi specjalistami na terenie szkoły.
-
Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Inowrocławiu.
-
Współpraca z rodzicami uczniów – przekazywanie niezbędnych informacji na temat trudności dziecka, udzielanie porad, omawianie zaleceń Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej po badaniach oraz w szczególnych przypadkach kierowanie rodziców do innych specjalistycznych poradni.
|
V
|
W ZAKRESIE POMOCY MATERIALNEJ
-
Współpraca z wychowawcami klas w zakresie dożywiania uczniów / rozpoznawanie trudności ekonomicznych /.
-
Organizowanie pomocy rzeczowej uczniom .
-
Współpraca z Radą Rodziców w celu pozyskiwania środków finansowych na potrzeby uczniów znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej.
|
VI
|
W ZAKRESIE ORIENTACJI ZAWODOWEJ
|